zondag 3 december 2017

Hoe pak jij je kerstcadeautjes in?



Sinds je in elke winkel moet betalen voor je plastic tasjes, zijn veel winkeliers overgestapt op papieren tasjes of zakken. Deze zien er erg saai uit, maar je kan ze natuurlijk wel gebruiken om leuke cadeau tasjes van maken. 

Voor deze blog ben ik met een papieren tasje aan de slag gegaan en heb er een versierd voor de kerst. Ik vind het altijd erg leuk om een cadeau mooi in te pakken en dat is met zo'n tasje natuurlijk lekker eenvoudig. 



Het tasje is natuurlijk de basis, dus je kan meteen beginnen met versieren. Ik ben begonnen met een stuk ribbel karton. De randjes heb ik beïnkt met de kleur grijs (net als de rest). Daarna heb ik een stuk Cardstock opgeplakt, waar ik de randen van heb afgescheurd. Daarop heb ik een stuk design papier (Let it Snow 6011/0516) geplakt met een streepdesign. Ook deze heb ik niet geknipt maar gescheurd. 

Knutsel tip: gebruik een keer geen schaar, maar scheur het papier. Hierdoor weet je niet precies hoe het resultaat eruit gaat zien!

De nieuwe plaatjes voor de kerst van Joy Crafts zijn erg leuk en ik vond ze mooi bij mijn project passen. Natuurlijk horen er ook leuke stencils op. Ik heb de sneeuwpopjes van Mery's gebruikt. Ze zijn super schattig. Ik heb ze een beetje gekleurd met de stiften van Winsor & Newton. Ook heb ik het stencil gebruikt met de tekst "Merry Christmas" (96002/0683) met allemaal sneeuwvlokken. De grootste heb ik nog een keer gestanst uit een ander stencil (6002/0681), zodat ik ze vervolgens op de grote sneeuwvlokken kon plakken (3D).



Ik heb alles een beetje in het grijs en de kleur van de zak gehouden. Ik heb het nieuwe papier van Joy Crafts gebruikt, want dit paste er perfect bij. Één kant is zilver, terwijl de andere kant de kleur van de zak heeft. Ik heb van het papier 2 pijltje van gerold en die aan elkaar bevestigd. Natuurlijk moest er nog een grijs lintje op, maar die had ik helaas niet. Daarom heb ik een witte gebruikt en die met inkt grijs gemaakt, zodat het er toch mooi bij paste. Dit heb ik ook met het katoenen hartje gedaan.

Dus niet meer weg gooien die mooie papieren tasjes, want je kan er een mooie en originele cadeau verpakking mee creëren.


Materialen die ik heb gebruikt:

6002/0681 Kerstbal met ster
6002/0683 Tekst Merry Christmas
6002/0952 Mery's Snowmen
6011/0516 Let it Snow
6011/0583 Papierset matching Colors uni Christmas
6013/0340 Knipvellen Season Greetings
6020/0022 Decorative Pearls
6300/0263 Ribbon Sheercheck Jacquarded
6370/0077 Ivoren roosjes
6371/0004 Katoenen hartje met kant
8089/0203 Kraft Paper

Geen opmerkingen:

Een reactie posten