zaterdag 4 november 2017

Ein klein bisschen Deutch!

Afgelopen donderdag is de herfst begonnen, maar ik vind de temperaturen nog best aangenaam.

Toch wordt het tijd om leuke herfst kaarten te gaan maken. Joy Crafts heeft prachtig design papier uitgebracht in hele mooie herfst tinten en daar mocht ik dus heerlijk mee aan de slag.


Mijn basis kaart heeft een afmeting van 12,5 cm bij 18 cm. Daarop heb ik het designpapier van 12 bij 17,5 geplakt. Deze heb ik eerst bewerkt met de paper distresser en toen beïnkt. Ik gebruik bijna altijd de Distress ink "Gathered Twigs", die vind ik zelf het mooist.

Op de basis kaart heb ik een kaart geplakt van 23 cm bij 13 cm. Deze heb ik dubbelgevouwen en op de voorkant weer een mooi stukje designpapier(bewerkt) van 11 cm bij 12,5 cm geplakt. Onder het designpapier heb ik aan de bovenkant en de linker zijkant een randje lint geplakt. Daarna heb ik de kaart pas op de basis kaart geplakt. Zoals je kan zien heb ik aan de bovenkant iets meer ruimte gelaten.



Als de basis klaar is, kan je lekker gaan versieren. In het midden van de kaart zie je een leuke Duitse verjaardagswens. Deze heb ik eerst op een rondje gestempeld, maar vervolgens op een stencil geplakt. Deze stencil is uit design papier gestanst. Ik vind het stencil heel erg op een spirograaf tekening lijken. Supergaaf!

Op de voorgrond zitten 2 dames op een bankje. Dit is ook een nieuw stencil van Joy Crafts en deze kan je goed voor een 3D effect gebruiken. Ik heb de 3D Kit gebruikt, omdat het heel precies werken is en de 3D kit dan prettiger werkt dan foam tape. De hoedjes heb ik uitgestanst in designpapier.



Bij een herfst kaart horen natuurlijk ook blaadjes en eikeltjes. Deze komen van een clearstamp vel. Ik heb ze eerst gestempeld, ingekleurd, uitgeknipt en vervolgens opgeplakt. Nog een paar decoratieve Pearls in het goud erbij en ik heb weer een leuk herfst kaartje voor Joy Crafts!

Tot volgende week :)



Materialen die ik heb gebruikt:

6002/0599 Card model Circle
6002/0943 Vriendschapsbank
6002/0948 Lovely Frame
6410/0098 Clear Stamps Autumn
6410/0451 Clear Stamps Alltagsheld
6011/0540 Falling Leaves
6020/0021 Decorative Pearls
6300/0337 Forest Friend Collection
6500/0201 Tube 3D Kit
8089/0202 Kraft papier


Geen opmerkingen:

Een reactie posten