zondag 22 oktober 2017

Herfst Paddenstoelen

Deze week door mij een leuke MDF Creatie, die ik heb gemaakt met het pakket "Create with Joy! 4". In het pakket zitten MDF paddenstoelen, clear stamps (thema herfst) en 2 stencils. Één met blaadjes en één met paddenstoelen. Aangezien de herfst mijn favoriet seizoen is (aankomende woensdag ben ik jarig), vond ik het erg leuk om aan dit project te beginnen. En het eindresultaat mag er ook zijn.


De paddenstoelen heb ik eerst met gesso wit geschilderd en een nachtje laten drogen. Denk er aan dat je de delen die in elkaar passen niet schildert anders past het niet meer.

De volgende dag heb ik de paddenstoelen bekleed met  het mooie design papier "Falling Leaves". Ik heb gekozen voor rood papier met witte stipjes. Past goed! In het midden van de kleinste paddenstoel heb ik krijtpapier geplakt en daar een leuke tekst op gestempeld.


Op de achterste paddenstoel heb ik een stencil geplakt met daarop een leuk plaatje van een egeltje geplakt. De stencil van Joy Crafts heb ik uit designpapier gestanst. Bij het stencil hoort ook het stencil van het egeltje die tegen de stam van de paddenstoel aan staat.

Het stencil van de paddenstoelen heb ik één keer in het wit en één keer in het rood met witte stippen uitgestanst. De witte heb ik als basis gebruikt. Met foam tape heb ik er de rood wit gestipte hoedjes op gemaakt. Hetzelfde heb ik ook met het andere stencil van de blaadjes gedaan. Daar heb ik dan eikeltjes met foam tape op gemaakt.


Om de rand van de paddenstoel heb ik lint bevestigd, zodat je geen randen meer ziet. Het lint past door de mooie herfst kleuren natuurlijk perfect bij de rest. Ook heb ik er nog extra herfst bladeren bij geplakt. Deze heb ik eerst gestempeld, toen ingekleurd met stiften en vervolgens uitgeknipt en op de onderplaat geplakt.

Zoals ik al zei, vind ik de herfst prachtig met al zijn kleuren. Ik vond het leuk dat jullie weer even op mijn blog hebben gekeken en hopelijk laten jullie een leuke reactie achter.

Materialen die ik heb gebruikt:

6002/0471 Autum Stencil
6002/0951 Bloemen met vouwlijn.
6011/0540 Falling Leaves
6020/0002 Decorative Pearls
6300/0337 Forest Friend Collection 1 set 2
6500/0022 Foam Tape
9100/0038 Create with Joy! 4



Geen opmerkingen:

Een reactie posten