vrijdag 13 oktober 2017

Boekenhoekje

Heerlijk op vakantie en wat neem ik dan mee? Juist een goed boek. Lekker lezen in het vliegtuig en op het strand. Meer heb ik tijdens een vakantie niet nodig. Omdat ik vaak niet meer weet op welke bladzijde ik ben gebleven, heb ik een boekenlegger gemaakt.
Het lijkt misschien eenvoudig, maar een grote kaart maken vind ik makkelijker dan iets kleins versieren. Je hebt maar een klein deel van het oppervlak dat je normaal hebt en dat leuk versieren is nog best lastig. 




Misschien een beetje voorspelbaar, maar ik heb dus weer paars papier gebruikt. Ik had nog veel rest stukjes papier en die kan je voor dit project dan mooi gebruiken. Zoveel heb je namelijk niet nodig.


Hoe maak je de boekenlegger?

  • Van wit linnenstructuur cardstock heb ik een stukje papier genomen van 18 bij 10. Op de korte kant heb ik het papier gerild op 1 en op de lange kant op 9.
  • Van de rechterkant heb ik de 1 cm tot aan de helft weg geknipt, maar aan de linkerkant heb ik dat niet gedaan. Dit was mijn plakrand.
  • Van de linkerkant heb ik een streep van rechtsonder naar links boven getrokken en de onderste helft weggeknipt. De plakrand zit dus aan de bovenkant. Vervolgens heb ik wat tape op de plakrand geplakt en dicht vouwen.

Wil je net als ik een leuke rand? Vergeet die dan niet van te voren er in te plakken.



Ik heb het designpapier gebruikt van Lavender en de nieuwe Stencil Kit Beautiful. Die laatste is erg leuk met al die verschillende pijltjes. Wat ik zelf het leukste vond, was de achterkant. Die heb ik bestempeld met de tekst "The story starts here" en dat vond ik wel heel toepasselijk voor een boek.

Als jullie ook zo graag lezen is deze boekenlegger leuk om te maken en te gebruiken. 




Materialen die ik gebruikt heb:

6002/0365 vintage Borders
6002/0914 Stencil kit Beautyful
6410/0449 Foam Stamps
6011/0383 La vie est Belle Lavender
6300/0343 Forest Friend Collection 2 set 4
8099/0261 Papierset Linnen structuur wit

Geen opmerkingen:

Een reactie posten