zondag 10 september 2017

Kiekeboo: ATC kaartjes

Eerst even een update over de beurs. Vorige week vertelde ik al dat wij het record wilden verbreken en ja hoor: mijn dochter heeft het gered! Binnen 1,5 uur waren we weer buiten en met een nog (bijna) volle portemonnee. Ik ben wel een paar leuke dingen gekocht, o.a de midi inkt van Stazon en natuurlijk een stencil van Joy Crafts.


Deze maand is er een prachtige collectie Mery's uitgekomen. Wat zijn ze leuk die luikjes, babies, envelopjes, pennen en cactus stempels. Voor deze week heb ik de Mery's gebruikt om ATC Kaartjes te maken. Dit is voor mij de tweede keer en ik moet zeggen: het ging me al iets makkelijker af. Maar dat kan natuurlijk ook komen door die mooie stencil. De eerste keer vond ik het erg moeilijk een indeling te kiezen, maar dat ging deze keer veel beter.


De basis is 64 mm bij 89 mm. Ik heb de kaartjes uit wit Cardstock met linnen structuur gesneden en daarop het design papier geplakt. Ik heb gekozen voor 6011/0516 Let it Snow. Een mooie grijze achtergrond met kleine stipjes. Vervolgens heb ik de de luikjes op de kaartjes geplakt en deze aan de binnenkant met verschillende soorten cactussen bestempeld.


In de luikjes zitten de Babies van Mery's.  De ene helft heb ik in gekleurd met Faber Castell kleurpotloden en de andere helft met de brushmarkers van Winsor & Newton. Wat zijn ze lief die Babies.

Vervolgens weer lekker pimpen met allerlei leuke kleine Mery's. Deze zijn echt super fijn voor de ATC kaartjes. Veel van die kleine stencils heb ik met 3d kit opgeplakt, zodat er een beetje hoogte
verschil zit op de ATC kaartjes.


Ik vind de ATC kaartjes heel schattig geworden? Wil jij ook zulke leuke kaartjes maken? Dan zijn de nieuwe Mery's echt een aanrader!


Materialen die ik heb gebruikt:

6002/0645 Mini Flowers
6002/0953 Mery's Luiken
6004/0012 Mery's Brushes,Envelope,Letter
6004/0018 Mery's Babies
6011/0516 Let it Snow
6020/0009 Decorative Pearls
6200/0027 Doezelaars
6410/0403 Mery's Cactus
6500/0201 Tube 3D Kit
8099/0261 Papierset Linnen structuur wit













Geen opmerkingen:

Een reactie posten